giovedì 14 giugno 2012

Antonio Vivaldi - Cantate Italiane e Sonate

8 tracks - MP3 192 Kbps - RAR 84Mb


DepositFiles - FileFactory


Contents:

Cantata 'Cessate, Omai cessate' per alto RV 684
Cantata 'Perfidissimo Cor' per alto & bc RV 674
Sonate n° 3 Op 2 per violino & BC
Cantata 'Amor hai vinto' per alto RV 683
Cantata 'Qual per ignoto' per alto & bc RV 677

Gerard Lesne, alto
Fabio Biondi, violin
Il Seminario Musicale

mercoledì 13 giugno 2012

Antonio Vivaldi - Le Cantate (Modo Antiquo)

Parte prima

21 tracks - MP3 192 Kbps - RAR 80Mb


DepositFiles - FileFactory


details:

Amor, hai vinto RV 651
Elvira, anima mia RV 654
Aure, voi più non siete RV 652
Nel partir da te, mio caro RV 661
T'intendo sì mio cor RV 668
Se ben vivono sen'alma RV 664


Rossana Bertini, soprano
Modo Antiquo
dir. Federico Maria Sardelli

-----------------------------------------------------------

Parte seconda

19 tracks - MP3 192 Kbps - RAR 101Mb


DepositFiles - FileFactory


details:

Tra l'erbe i zeffiri - RV 669
Era la notte quando i suoi splendori - RV 655
Geme l'onda che parte dal fonte - RV 657
Il povero mio cor - RV 658
Indarno cerca la tortorella - RV 659
La farfalletta s'aggira al lume - RV 660


Elena Cecchi Fedi, soprano
Modo Antiquo
dir. Federico Maria Sardelli

-----------------------------------------------------------

Parte terza

20 tracks - MP3 192 Kbps - RAR 95Mb


DepositFiles - FileFactory


details:

Si levi dai pensier RV 665
Sorge vermiglia in ciel la bella Aurora RV 667
Par che tardo RV 662
Fonti del pianto RV 656
Usignoletto bello RV 796
Del suo natio rigore RV 65


Nicki Kennedy, soprano
Modo Antiquo
dir. Federico Maria Sardelli


Henry Purcell - Fantazias

17 tracks - MP3 192 Kbps - RAR 88Mb


DepositFiles - FileFactory


Contents:

1.: Fantasia "3 Parts Upon a Ground"
2.: Pavan à 4
3.: Here Begineth Ye 3 Part Fantazia's
4.: Nr. 2: Brisk - Slow
5.: Nr. 3: Brisk
6.: Here Begineth Ye 4 Part Fantazia's
7.: Nr. 5
8.: Nr. 6: Slow - Quick - Slow
9.: Nr. 7
10.: Nr. 8: Brisk - Slow
11.: Nr. 9: Quick
12.: Nr. 10: Slow - Quick
13.: Nr. 11: Drag - Brisk
14.: Nr. 12
15.: Here Begineth Ye 5 Part Fantazia's
16.: In Nomine à 6
17.: In Nomine à 7



Ricercar Consort
Philippe Pierlot



martedì 12 giugno 2012

La Baxa Danza y la Alta (S. XV - XVI)

18 tracks - MP3 192 Kbps - RAR 94Mb


DepositFiles - FileFactory


contents:


1. Francesco de la Torre - Alta
2. Anon. (15th c.) - Baxa Castilla
3. Domenichino - España
4. H. von Constanz - Danza "La España"
5. Kochesperger - Danza "La España"
6. Anon. - Baxa Danza
7. Anon., 16th c. - España
8. Francesco Canova - Spagna
9. Antonio de Cabezon - Tres, Sobre el Canto Llano de la Alta
10. Anon., 1430 - Torneo de Castilla
11. Anon., 1430 - - Barcelona
12. Anon., 1430 - - Navarra
13. Anon., 1430 - Baxa Danza del Rey de España
14. Luys de Narvaez - Baxa de Contrapunto
15. E de Valdebarrano - Contrapunto Sobre el Tenor de la Baxa
16. Guillaume Dufay - Aragonesa
17. H.Weck - Baxa Danza Española
18. Vincenzo Capirola - Baxa Danza "La Spagna"

Sources:
[1] Cancionero Musical de Palacio, 321
[2] Museo Bibliogr´ de Bolonia, cod. 109, q. 16, fs. LIX-LX
[3] De la Arte di ballare et danzare (?)
[4] Basel University Library, f. IX, 58, f. 6-7
[5] Basel University Library, f. IX, 58, f. 14-15
[6] Ottavio Petrucci, 1503
[7] MS Leipzig
[8] Bibliothèque Royale de Bruxelles, f. 36v
[9] Libro Nueva de Venegas de Henestrosa
[10]-[13] Manuscrits dit des basses danses, Bibliothèque de Bourgogne
[14] Los seys Libros del Delphin
[15] Silva de Sirenas
[16] Munich Library
[17] Buxheimer Orgelbuch
[18] Newberry Library, Chicago

Rodrigo de Zayas (vihuela)
Conjunto instrumental "Pro Música Hispaniarum"
dir. Roberto Pla

Schubert - Sonate für Arpeggione

11 tracks - MP3 192 Kbps - RAR 82Mb


DepositFiles - FileFactory



Franz Schubert - Sonate für Arpeggione und Klavier D.821
Robert Schumann - Fantasiestücke für Cello und Klavier Op.73
Robert Schumann - 5 Stücke im Volkston für Klavier und Cello Op.102


Mischa Maisky - Cello
Marta Argerich - Piano

Del Sonar Pitoresco


26 tracks - MP3 192 Kbps - RAR 100Mb


DepositFiles - FileFactory


Knowledge of wind instruments during the “Age of Enlightenment” is sparse, particularly in contrast to string instruments. With this release Dynamic attempts to redress this balance, concentrating on trio sonatas and sonatas composed by musicians associated with the Venetian area at the time. The Ensemble Barocco Sans Souci, founded in 1986, devotes itself especially to performing works from the mid-17th to the late-18th century. Includes world premiere recordings.

Dominato dal teatro d’opera e dal repertorio per strumenti ad arco, il panorama musicale italiano del ‘700 denuncia una quasi totale mancanza di composizioni per strumenti a fiato, un vuoto che si giustifica data la loro scarsa popolarità e la conseguente mancanza di scuole e di costruttori.All’epoca, infatti, Francia, Inghilterra e Germania vantavano una sorta di monopolio in questo campo potendo contare su eccellenti costruttori e su schiere di abili strumentisti. I musicisti italiani interessati a questo tipo di strumenti dovettero quindi emigrare all’estero o cercare di entrare in contatto con i colleghi d’oltralpe. Un ruolo importante ha avuto la Repubblica di Venezia intesa come area culturale aperta verso i paesi del nord da cui richiamava musicisti e abili virtuosi. A. Lotti, G.B. Platti, A. Vivaldi, G.A. Brescianello, A. Steffani, F. Montanari sono gli autori considerati, tutti di area o di formazione veneta, e l’oboe ed il fagotto gli strumenti protagonisti. Si tratta di Sonate,Triosonate e Sonate a 4, alcune in prima registrazione mondiale, in cui l’oboe o i due oboi si uniscono al fagotto in uno stile concertante tipico della cultura strumentale del Nord Europa e di Dresda. Probabilmente proprio al soggiorno di Lotti in questa città si devono le due Sonate a 4 per due oboi e fagotto in programma, in quattro tempi la prima, in tre tempi con particolari effetto d’eco la seconda. Seguono le due Sonate di Platti ed il Concerto di Brescianello per oboe e fagotto, la breve Triosonata RV 81 di Vivaldi e la Sonata di Montanari per due oboi e b.c..


contents:


Lotti : Sonata a quattro for two oboes, bassoon & b.c.
Platti: Sonata in G Major for Oboe, obbligato bassoon & b.c
Vivaldi: Trio Sonata RV81 in G minor for two oboes & b.c
Brescianello: Concerto for oboe, obbligato bassoon & b.c
Steffani: Aria “Chomigioia” for two oboes & b.c
Lotti: “Echo” Sonata a 4 for two oboes, obbligato bassoon and b.c
Platti: Sonata in C minor for oboe, obbligato bassoon and b.c
Montanari: Sonata in C for two oboes and b.c

Ensemble Barocco Sans Souci

lunedì 11 giugno 2012

Capilla Flamenca - Désir d'aymer


18 tracks - MP3 192 Kbps - RAR 92Mb


DepositFiles - FileFactory

Inserisci link
At the beginning of the twelfth century a new conception of love came in to being at the noble courts in the south of what is now France. In this conception, the woman was placed on a pedestal. The lyrical first person (usually a man, although there were also female versions) sings of love in countless ways. This concept of courtly love formed part of 'courtliness' or courtoisie.
The love lyric and its attendant notions of love spread like wildfire through all of Western Europe. Besides these narrative texts, lyric poetry also sang of courtly love. These texts were generally meant to be sung, with or without instrumental accompaniment. If a melody became popular, it could spread far and wide in no time. Professional musicians were able to play or sing a 'ditty' after hearing it just once. Much of this music, together with its text, has thus been lost for the very simple reason that it was never written down in the first place.
Ottaviano dei Petrucci started collecting these popular melodies and published three books of secular music: the Harmonice musices odhekaton A (roughly translated, 'One hundred polyphonic melodies, part A') and the subsequent Canti B & C.

The melodies and texts on this CD of love lyrics represent three stages of love. The first of these is the Minne verlangen (love's desiring), in which the lover yearns for a reward, for instance in the form of a kiss (as in Baisés moy on a melody by the Fleming Josquin Desprez). Minne plezier (love's pleasure) sings the praises of being together (as in Le grand désir). It can't be roses all the time, however: the lover can be spurned or ignored. Minne verdriet (love's sorrow) thus turns to the pain of love, as in O venus bant and also in the reprise of Baisés moy: the girl refuses to offer a kiss because her mother once became pregnant from such a kiss!
Eufoda 1369 (2007)



contents:


LOVE'S DESIRE
01 - Vincenzo CAPIROLA. Padoana belissima [1:40] inst.
02 - JOSQUIN. Baisés moy [1:12]
03 - Alexander AGRICOLA. L'home banni [2:56] inst.
04 - J'ay pris amour - De tous bien plaine
(ISAAC, an., GHIZEGHEM, JOSQUIN, MARTINI) [5:46]
05 - Ick byn zo elende inst. [2:50] inst.
06 - Alexander AGRICOLA. Je n'ay duel [5:58]

LOVE'S PLEASURE
07 - Joan Ambrosio DALZA. Calata ala spagnola [2:04] inst.
08 - Loyset COMPÈRE. Le grand désir [4:22]
09 - La stangetta [2:25] inst.
10 - Jean MOUTON. Jamés, jamés, jamés [1:17]
11 - Jacob OBRECHT. T'sat een meskin [1:55] inst.
12 - Loyset COMPÈRE. Lourdault, lourdault [4:11]
13 - Loyset COMPÈRE. Nous sommes de l'orde de Saynt Babuyn [2:05] inst.

LOVE'S SORROW
14 - Alez Regret (CAPIROLA, GHIZEGHEM, AGRICOLA) [9:41]
15 - Francesco SPINACINO. Recercare [3:42] inst.
16 - O Venus bant (AGRICOLA, JOSQUIN, an.) [5:46]
17 - JOSQUIN. Baisés moy (à 6) [2:28]
18 - Joan Ambrosio DALZA. Tastar de corde - Ricercar dietro [2:49] inst.


Capilla Flamenca
dir. Dirk Snellings